10 sfaturi pentru o mai bună organizare în perioada pregătirilor pentru MBA

Pregătirea pentru GMAT este o încercare deloc ușoară. Tocmai de aceea vei avea nevoie de răbdare, concentrare, dedicare, multă muncă și o bună organizare. Mulți studenți neglijează cele mai importante aspecte ale procesului de pregătire, dar rezervarea unei perioade de timp pentru organizare și planificare prealabilă, pot influența pozitiv rezultatele pe care le vei obține. Vezi în continuare 10 recomandări vitale pentru o organizare eficientă înaintea examenului.

  1. Agenda zilnică

Rețeta succesului include și un program zilnic bine pus la punct. Îți va lua ceva timp până îl vei stabili, dar să știi că vei face o investiție bună, pentru că atunci când vei avea un orar fix pentru studii, vei avea și rezultate mai bune.

  1. Stabilește-ți scopul primordial și obiectivele mai mici

Scopul de bază este deja clar – să susții cu succes examenul și să fii admis la o universitate de top. Pe lângă acest scop însă, vei mai avea nevoie și de obiective mai mici, care vor include sarcinile tale zilnice. Elaborează un calendar cu fiecare sarcină în parte și stabilește ziua și ora când acestea urmează a fi realizate. Acest mecanism te va ajuta să studiezi tot materialul necesar pentru susținerea testului și îți va oferi acea încredere necesară pentru atingerea scopului primordial.

  1. Menține un echilibru

Planifică-ți și pauzele. În mod obișnuit, pentru fiecare oră de studii ai nevoie de cel puțin 5 minute pentru relaxare. De asemenea, ar fi bine să nu dedici întreaga zi studierii unui anumit subiect. Încearcă să diversifici subiectele, astfel încât să reușești să însușești mai multe lucruri timp de 2-3 ore. Prin urmare, vei învăța mai mult și vei reține mai bine toate subiectele. Poți face acest lucru în mod sistematic și să fixezi cel puțin o oră pe zi în care să recapitulezi materialul pe care l-ai studiat săptămâna anterioară. Nu încerca să forțezi lucrurile și să studiezi 8 ore pe zi, pentru că această modalitate nu este neapărat cea mai bună. Organizează-ți programul în așa mod încât să studiezi mai puține ore pe zi, timp de câteva săptămâni. Această metodă este mult mai eficientă.

  1. Agenda de lucru

Acest instrument este la fel de important ca materialul pe care îl parcurgi în perioada pregătirilor pentru examen. Alege-ți o agendă care să-ți placă vizual, chiar dacă această idee sună cam ciudat. Vei avea mai multă plăcere să aloci timp pentru planificarea sarcinilor și pentru trasarea unor obiective îndeplinite.

  1. Menționează mereu ziua și ora

De fiecare dată când deschizi o pagină nouă în agenda ta de lucru, menționează neapărat data și ora. Acest lucru îți va simplifica procesul de căutare, atunci când vei dori să revii la un anumit subiect.

  1. Notează-ți toate ideile

Niciodată nu știi când ai nevoie să revii asupra anumitor soluții la problemele pe care le-ai rezolvat sau să revezi unele strategii imporante pentru procesul de lucru. Tocmai de aceea este necesar să-ți notezi orice gânduri pe care le ai pe parcursul pregătirilor de examen. Este o abordare creativă ți eficientă în același timp.

  1. Fă-ți copiuțe

Aceste notițe secrete îți vor fi de folos pentru a reține mai bine materialul de bază, chiar dacă menirea lor este cu totul alta. Vei avea astfel la îndemână un mic ghid care va face referință la răspunsuri scurte pentru întrebările de bază, formule de matematică, câteva reguli gramaticale și orice ai nevoie pentru a recapitula anumite subiecte importante din procesul de pregătire pentru MBA. Folosește copiuțele în timp ce studiezi și nu-ți fie frică să le pui în practică.

  1. În timp ce studiezi

Într-un final, ești pregătit pentru a începe să însușești tot materialul de bază. Dar, gândește-te încă un pic dacă ar mai fi ceva ce te-ar determina să-ți organizezi și mai bine timpul.

  1. Spațiul de lucru

Menține ordinea cu regularitate. Astfel, vei fi mult mai organizat și vei avea senzația de claritate ori de câte ori vei începe să studiezi. Cu cât mai curat va fi spațiul tău de lucru, cu atât mai ușor îți va fi să te concentrezi.

  1. Formează-ți o rutină zilnică

Este important să-ți setezi din start planul de lucru și să faci din asta un obicei constant. Astfel, vei crea un echilibru dintre minte și corp și vei evita momentele stresante.  Odată ce ai toate datele la dispoziție, crează-ți un program de lucru stabil și încearcă să nu te abați de la el.

 

Add a comment