Cum să valorifici la maxim potențialul dat de un MBA

Încredere, creativitate, curaj – cum să valorifici la maxim potențialul dat de un MBA

Studiile obținute grație unui MBA, îți oferă calificare profesională, reputație ireproșabilă, perspicacitate bună în afaceri, cunoștințe vaste în tendințele macro și deciziile robuste, precum și abilități de rezolvare a problemelor.

Aceste abilități ar trebui să te facă să ieși în evidență și, cel mai important, să fii recunoscut drept lider puternic în afaceri. Cu toate acestea, am constatat totuși că nu este mereu așa.

În perioada studiilor în MBA și de-a lungul carierei mele, am întâlnit două tipuri de persoane care au făcut un MBA. Este vorba despre ”Tăcut și Furișat” și ”Agentul Special”. Ambele tipuri de personalități dețin o calificare bună, dar diferența dintre ele este modul în care aplică în practică ceea ce au învățat:

”Tăcut și Furișat”: știi despre acești oameni doar faptul că au absolvit un MBA, pentru că ți-au spus chiar ei asta. Cred că motivul principal pentru care astfel de persoane fac un MBA este acea bifă în dreptul scopului propus și calificarea din dreptul numelui. Cu toate acestea, nu apare nici o schimbare în activitățile de business pe care le au. La fel ca avioanele de luptă, aproape invizibile, acest tip de persoane ”planează” deasupra țintelor și au posibilitatea să producă un impact major, însă până la urmă acest impact este nesemnificativ.

”Agentul Special”: poți să constați faptul că aceste persoane au făcut un MBA, după modul în care se comportă, gândesc și acționează. Acest tip de personalități sunt lideri adevărați cu o gândire creativă și dorință de schimbare. Ei sunt inventivi și perseverenți atunci când soluționează probleme complexe și au idei inovaționale atunci când identifică noi oportunități. Agenții speciali îi inspiră pe cei din jur să contribuie la prosperarea afacerii.

Mi-a luat ceva timp să îmi fac propriile observații și să înțeleg care este diferența dintre cele două tipuri de personalități. Din fericire, am găsit 3 elemente distinctive, caracteristice pentru un agent special:

Încredere: un program de MBA îți oferă o calificare respectabilă și o experiență bogată. Totodată, îți oferă și posibilitatea de a avea încredere în deciziile pe care le iei atunci când soluționezi probleme complexe. Prin urmare, nu renunța la provocările date de gândirea tradițională și la ideea că poți influența viitorul afacerii tale. Trebuie să ai curaj să vorbești cu multă încredere, să critici constructiv și să fii respectuos în dezbateri.

Creativitate: maximizarea aplicării deciziilor-cadru și a studiilor de caz, pentru a găsi modalități noi și inovatoare de a conduce și a reorganiza afacerea. Cea mai bună abordare constă în testare, învățare și perfecționare, fără temeri. Ai permisiunea să fii creativ și, mai mult decât atât, trebuie să știi că aceasta este una din așteptările altora față de tine.

Curaj: pentru majoritatea, cea mai mare barieră în calea spre statutul de ”Agent Special” va fi teama. Cu toate acestea, fii îndrăzneț atunci când te gândești să devii ”Agent Special” în afaceri, nu te încadra în anumite tipare și încearcă să te dezvolți mai mult.

Cele trei elemente de mai sus reprezintă motivația mea zilnică pentru valorificarea maximă a investiției și angajamentului, care fac parte din cerințele de bază ale unui MBA.

Deci, pe măsura avansării în MBA, încercați mereu să gândiți altfel și să vă faceți planuri mărețe.

 

Add a comment